По мотивам юмористических рассказов Леонида Ленча “Сеанс гипнотизера”, “Дорогие гости”, “Неразборчивый почерк”, “Запарка”, “Каша”, “Свидание”, “Живая душа”. В ролях: Амаяк Акопян, Борис Петелин, Михаил Пуговкин, Иван Уфимцев, Николай Пастухов, Татьяна Пельтцер, Владимир Кенигсон, Владимир Зельдин. |
Доктор филологических наук, профессор Литературного института им. М. Горького, критик и писатель Мариэтта Омаровна Чудакова известна как блестящий знаток истории советской литературы и как автор первой научной биографии Михаила Булгакова. Лекция на тему «Михаил Булгаков «Мастер и Маргарита» коснется основных сфер интересов Чудаковой: русской литературы советского периода, стилевых тенденций, текстологии. |
В лекции «”Мастер и Маргарита”: за Христа, или против?» протодиакон Русской Православной Церкви, профессор Московской духовной академии, диакон храма Архангела Михаила в Тропарёве, философ и публицист Андрей Вячеславович Кураев рассказывает о романе Михаила Булгакова с позиции богословия. |
Лекция «Прелестный» роман «Мастер и Маргарита» профессора и доктора филологических наук Александра Николаевича Ужанкова посвящена толкованию скрытых смыслов «закатного романа» М.А. Булгакова и поиску ответов на вопросы: зачем Воланд появился в Москве? Кто автор «Романа о Понтии Пилате»? Что собой представляют «московские сцены»? И в чем заключается основная «прелесть» романа? |
|
Они отправлялись в Китай и Латинскую Америку, где на каждому шагу их ждала смертельная опасность, чтобы привезти в метрополию луковицу самого капризного цветка - орхидеи. Благодаря этим рискованным поездкам, Чарльз Дарвин получил возможность исследовать на орхидеях историю эволюции.
В своем историко-биологическом расследовании Павел Лобков проходит по следам викторианских охотников за растениями.
The story of British indie, beginning with The Smiths, the archetypal indie group. The film follows The Stone Roses as the heirs to the indie crown, Suede’s dark sexuality and the media saturation of Brit-pop’s Blur v Oasis. What The World Is Waiting For explores how indie ultimately lost its once cherished intimacy and integrity in front of 250,000 fans at Oasis’s Knebworth spectacle in 1996 and how, by returning to its roots in clubs and bars (and even front rooms) with bands such as Franz Ferdinand, The Libertines and The Arctic Monkeys, indie became respectable again. |
The rise of alternative rock in the USA. From its early underground days where bands like Black Flag drew inspiration from the DIY ethos of punk, Left Of The Dial traces the history of the network of fans, clubs and fanzines that sustained the scene and launched the careers of bands like R.E.M., The Pixies and Hüsker Dü. The film takes a fresh look at the explosion of the Seattle scene, culminating in the success of Nirvana’s ‘Nevermind’ and the tragic loss of Kurt Cobain, an artist whose triumph and tragedy continues to cast an inescapable shadow |
We Are The Champions follows the development of some the biggest names in Rock, among them Queen, Bruce Springsteen, The Police and Dire Straits and shows how, through events such as Live Aid and the rise of MTV, rock achieved a global influence on culture and politics. The film concludes in the early 90s, as U2 effectively brought the era to a close by reinventing the big rock show so completely, that fifteen years later most major rock tours are still pale facsimiles |
оф.сайт о фильме The story of the longest surviving and certainly the loudest genre of rock, heavy metal. With no sign of disappearing, metal has been the most controversial and misunderstood of all rock genres. Emerging at the tail end of the hippy dream from the rust belt of industrial England, heavy metal would go on to secure the most loyal fan base of all. With Black Sabbath as the undisputed Godfathers, we follow their highs and lows, and, along the journey, meet Deep Purple, Judas Priest, Iron Maiden and Metallica. |
|
|